Ach bože poďme na to. Budúcnosť. Škótsko je ničené smrteľnou chorobou, ktorá z postihnutých robí krvilačných čosi ako zombíkov a tak je Škótsko oplotené desaťmetrovým a takmer dvadsať kilometrov dlhým múrom a keď sa k nemu niečo priblíži, je to zastrelené na múroch vyčkávajúcimi vojakmi a automatickými guľometmi. Po rokoch sa ale vírus znova ukáže, tentokrát však v srdci Veľkej Británie, a policajný šéf Bob Hoskins poverí svoju najvernejšiu a najšialenejšiu policajtku Rhonu Mitraovú rozkazom nasadnúť s niekoľkými militantnými drsnými chlapcami a dievčatami do obrnených transportérov a vybrať sa za "múr" a tam...

Ja to vzdávam, ja to kašlem, toto je taký blbý, nezmyslený a ja neviem ešte aký zlý scenár, že keby Neil Marshall predtým nenakrútil stopercentný PÁD DO TMY, napísal by som, že je hlupák a že Paul W.S. Anderson je oproti nemu dosť veľký profesionál. Nemá zmysel venovať sa logickej stránke SÚDNEHO DŇA a ak nesúhlasíte, odporučím vás na (je na jeho blogu FFFilm a v českej Cineme) recenziu Františka Fuku, ktorú nemám šancu prekonať ani keby som chcel a mne sa fakticky kvôli takejto blbosti nechce niekoho prekonávať. K logike deja dodám snáď len to, že neexistuje, že jedna sprostosť strieda druhú (v lepšom prípade sa jedná o vykrádanie – nie inšpiráciu, vykrádanie - VOTRELCOV a ŠIALENÉHO MAXA, ale aj o tom už boli popísané zbytočné stohy papiera), že to celé mierne povedané nemá zmysel, daná zápletka s danými pravidla nefunguje ani keby chcela a celé to stojí na takých vratkých nohách, že to z nich padlo už pred úvodnými titulkami, len si to nikto nevšimol.

Prečo teda až ? Pretože nech si hovorí kto chce čo chce, takúto kravinu MUSÍTE CHCIEŤ NAKRÚTIŤ. Režisér MUSEL vedieť čo ide nakrúcať, scenáristi VEDELI čo píšu, herci VEDELI v čom hrajú a producenti URČITE vedeli, na čo zháňajú peniaze. Je to akčné hororové sci-fi béčko, ktoré je HRDÉ na to, že je béčko, len postrádam zmysel toho všetkého, pretože kým kedysi takéto béčka vznikali preto, že filmári nemali peniaze na nič lepšie, teraz akoby niekto zohnal pomerne veľký balík peňazí len preto, aby nakrútil film, ktorý má pôsobiť ako nízko rozpočtové béčko.

SÚDNY DEŇ je organizovaný chaotický bordel. Len čo začnú nudiť zombíci, príde post-apokalyptický svet a ak by vám nestačilo, prídu aj rytieri na koňoch, Malcolm McDowell v hrade, násilie hrubého zrna (krvou skutočne nikto nešetrí, vrátane kanibalizmu), umelé oko so skrytou kamerou a koniec, ktorý ma zaskočil tým, ako svinsky sa v ňom hrdinka zachová (ZAČIATOK SPOILERU bezbranné ovečky predá zlým vedcom a postaví sa na čelo kanibalov, ktorým pred niekoľkými hodinami zabila šéfa KONIEC SPOILERU). Ak stíhate, prirátajte si k tomu obrnené transportéry, ktoré Marshall snáď naozaj musel ukradnúť z garáže štúdia Fox, ktoré ich archivovalo z nostalgických dôvodov z nakrúcania VOTRELCOV. Ale ani to nestačí, pretože tu máme ešte vlak, kuše a stádo kráv. Ak TOTO nie je „organizovaný chaotický bordel“, potom neviem, čo pokladáte za „organizovaný chaotický bordel“. Asi to poznáte, že ak odídete na WC uprostred filmu a vrátite sa, zistíte, že sa muselo niečo dôležité stať, ale teraz budete „vyhadzovaní zo sedla“ neustále, bez nároku na to, či na WC pôjdete alebo nepôjdete, dokonca by som povedal, že čím viackrát pôjdete, tým budete spokojnejší.

Ale ako možno už tušíte, ja sa na tento film hnevať neviem, nedokážem a ani nechcem, pretože presne takáto bláznivá blbosť to mala byť. To by pravdaže na obhajobu vonkoncom nestačilo, ale táto bláznivá blbosť na mňa fungovala presne tak, ako fungovať mala (teda ako bláznivá blbosť) a riadne (ale po zábavnom votreleckom úvode to už celé šumelo do prázdna) som si užil kaskadérske výkony, automobilové naháňačky, násilie (krvi je tu tak veľa, že keď nejaká postava zomierala, zaskočilo ma, že jej z podrezaného hrdla vystrekol len asi polmetrový prúd krvi a nie desať), absenciu IQ a... a... no skrátka bláznivú blbosť. Vážne sa to vážne brať nedá, ale ako svojský oddych áno. Len ma Neil trocha sklamal. Čakal som niečo... vážnejšie. A nie, nemyslím si o sebe, že som náročný divák; milujem ANAKONDU, samozrejme tú s Jennifer Lopezovou, a i všetky filmy, ktoré SÚDNY DEŇ kopíruje (ďalej napr. O 28 DNÍ a HIGHLANDER). Ale tiež mám kamaráta, ktorý SÚDNY DEŇ zbožňuje odkedy ho videl v kine (aj keď jeho priateľka sa ho údajne snažila „usmerniť“... márne), dosť sa na mňa hneval, že mne sa „jeho“ SÚDNY DEŇ nepáčil tak ako jemu a že som si z neho robil srandu (z toho filmu, aspoň myslím). A že mám úchylný vkus na filmy som sa dozvedel. Že, Roman.